ADS

středa 11. dubna 2012

I Am Alive - Postapokalyptický příbeh

Nenašel by se zřejmě člověk, který by věřil, že lidstvo bude žít v poklidu donekonečna. Proto je postapokalyptické téma tak oblíbené. Předpovědi o konci světa se rok od roku množí a jednoho dne se určitě některá z nich vyplní. Otázkou spíš zůstává, co se vlastně stane a jak to bude vypadat bezprostředně po ničivé události.
Jisté je, že pokud ve zdraví přečkáte živelnou katastrofu, zdaleka nemáte vyhráno. Teprve v tomto okamžiku nastávají opravdové těžkosti. Zůstat naživu v postapokalyptickém městě s sebou přináší mnoho svízelných situací. V knihách a filmech se setkáme s mnoha variantami tohoto námětu. A jednu z nich nabízí i I Am Alive.
Autoři, na konzolích již tradičně, neumožnili uložení pozice na libovolném místě a s místy, kde se dočkáme automatického „save game“ dost šetřili. A to je hlavní důvod, proč si celou hru budete pamatovat ještě dlouho po dohrání. Na jeden z věžáků jsem lezl celkem 6x a to jen kvůli tomu, že na jejím vrcholu jsem našla lano, s kterým není úplně jednoduché zacházení. Navíc nejdou přeskočit úplně všechny scénky a tak je pocit frustrace v některých situacích téměř nevyhnutelný.
Skákejte, prosím, jen na místech k tomu určených
I Am Alive mi nejvíc ze všeho připomínal stařičký titul Prince of Persia. Většinu času zabírá šplhání po budovách a rozvalinách města. V jednom momentu bylo šplhu tolik, až jsem si myslel, že jsem uvězněn a dlouhou dobu mi trvalo, než mě vůbec napadlo se přikrčit a nastraženou překážku podlézt. Vývojáři vás občas ubíjí dokolečka se opakující herní činností natolik, že vás ani nenapadne, že by se dala situace řešit jinak. Jakoby tento „chyták“ používali schválně, aby vyvolali pocit, že musíte při hraní přemýšlet, což není ve většině případů pravda. Hrdina navíc skáče jak opice po stromech, přelézá bedny a zábradlí, ale některé menší objekty ne a ne překonat. V těchto chvílích tvůrci odkrývají zákulisí své hry, kde panuje docela slušný nepořádek.
A jsou tu další věci. Když něco nemáte udělat, tak tlačítko pro danou akci prostě nereaguje. Hrdina se nepustí zábradlí, pokud pod sebou nemá záchytný bod a nestane se vám, že byste s ním omylem překročili přes převis a spadli do propasti. V jiných titulech, které se vám snaží prodat iluzi svobodného rozhodování, bych to označil za velký nedostatek, ale v této hře je to paradoxně spíš velká výhoda. I přesto je totiž obtížnost hodně vysoká.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Přidejte se k nám

LinkWithin